Zo werkt Mijn NextEnergy na inloggen

Overweeg je om een energiecontract af te sluiten bij NextEnergy? Dan wil je graag weten of de klantenomgeving een beetje klantvriendelijk is. Je kunt via de eigen omgeving, Mijn NextEnergy, de meeste zaken zelf regelen. Handig, want op deze manier heb je altijd inzicht van je energieverbruik en de laatste ontwikkelingen rondom je energiecontract. Het is dus niet nodig om bij kleine wijzigingen om contact op te nemen met de klantenservice. Maar wat kun je precies met Mijn NextEnergy?

Mijn NextEnergy na inloggen

Via Mijn NextEnergy kun je van alles bijhouden. Zo kun je onder meer de actuele stroomprijzen inzien, maar is het ook mogelijk om te profiteren van een eenmalige korting op je energierekening, door vrienden uit te nodigen. Deze energieaanbieder heeft namelijk een vriendenkorting. Doordat Mijn NextEnergy zeer overzichtelijk is weergegeven, kun je de meeste zaken met een aantal tikken op het scherm van je smartphone zelf regelen.

Wat kun je met Mijn NextEnergy?

In principe kun je via twee manieren inloggen op de klantenomgeving van deze energieaanbieder. De eerste manier is door gebruik te maken van een computer of laptop en naar de website van de energieaanbieder te klikken. Op de website van NextEnergy vind je vervolgens een knop naar ‘Mijn NextEnergy’ en hoef je alleen even in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om de NextEnergy app te downloaden via de iOS App Store of Google Play Store. De gegevens die je nodig hebt om in te loggen, ontvang je een paar dagen voordat je energiecontract ingaat. Heb je eenmaal toegang, dan vind je alle knoppen die je nodig hebt om je energiecontract te beheren.

Zo zie je in de klantenomgeving bij het inloggen meteen al een grafiek met de actuele energieprijzen van vandaag. Je hebt bij deze aanbieder hoogstwaarschijnlijk een dynamisch contract, dus kunnen de stroomprijzen per uur verschillen. Zie je dat er sprake is van een dalmoment? Dan ontstaat er een groen veld en weet je meteen wanneer je je wasmachine of laadpaal aan kunt zetten. Ook kun je nog gemakkelijk andere zaken bijhouden via Mijn NextEnergy.

Zaken regelen met Mijn NextEnergy

Bij NextEnergy kun je veel zaken zelf al regelen via de klantenomgeving. Zo kun je bijvoorbeeld gemakkelijk je termijnbedrag inzien en indien nodig aanpassen. Heeft de energieleverancier je maandelijkse termijnbedrag te laag of juist te hoog geschat? Dan kun je dit naar eigen inzicht bijstellen. Verder vind je een overzicht van je verbruik en alle facturen, zodat je je financiën kunt bijhouden. Om het groene gedrag van klanten te bespoedigen, kun je ook zien hoeveel energie je hebt bespaard tegenover de rest van Nederland.

Verder is het mogelijk om vrienden uit te nodigen middels een kortingscode. Door deze kortingscode aan een vriend of collega door te sturen en het energiecontract actief te maken, kun je zelf 50 euro korting per keer op je energierekening ontvangen.

Handige functies in de app

Via Mijn NextEnergy kun je op je computer of laptop de meeste administratieve zaken regelen, maar wij raden je aan om zeker ook de app te downloaden. Deze is namelijk voorzien van een handige functie, genaamd ‘Slim Laden.’ Dit is een functie waarmee je een eigen laadschema kunt aanmaken, als je je slimme auto aan de app van NextEnergy hebt gekoppeld. Deze functie houdt actiefdte stroomprijzen bij en besluit wanneer je je elektrische auto het gemakkelijkst en goedkoopst op kunt laden.

De app van deze energieleverancier zorgt er zelfstandig voor dat je auto wordt opgeladen op de momenten dat de energietarieven het laagst zijn. Zo kun je tot wel 13 euro per oplaadbeurt besparen.