Als je een grote energieleverancier bent, krijg je niet altijd te maken met tevreden klanten. Het gebeurt ook vaak dat er klanten zijn die niet tevreden zijn. Deze klanten laten vaak recensies achter op Google Reviews en Trustpilot. Handig, want zo weten nieuwe potentiële klanten precies wat ze kunnen verwachten en wat de ervaringen van anderen zijn. We hebben de reacties op deze site met elkaar vergeleken en een overzicht gemaakt van de meest voorkomende klachten.

Online reviews
Vergeleken met andere energieaanbieders, scoort Budget Energie op Trustpilot niet al te best. Na 3000 reviews komt de energiemaatschappij niet verder dan een 3,2. 38 procent van de mensen die een review achterliet, gaf vijf sterren. Maar het overgrote deel van de recensenten is ontevreden. 43 procent geeft namelijk maar 1 ster.
Die slechte score is ook terug te zien op Google Reviews. Hier scoort Budget Energie maar 2,9 van de 5 sterren. Het gaat hier ook voornamelijk om negatieve reviews, terwijl er 3200 mensen waren die een review achterlieten. Veel klanten klagen over de slechte bereikbaarheid van de klantenservice en gebrekkige communicatie.
Zo wordt er volop geklaagd over het feit dat de verbinding met de klantenservice steeds verbroken worden, de klantenservice niet bereikbaar is of dat deze onvoldoende kennis in huis heeft. Sommige antwoorden worden bestempeld als ‘nutteloos’. Daarnaast is de telefonische wachttijd soms langer dan een half uur. Ook zijn er relatief veel klachten over de administratie van het bedrijf en onduidelijke facturen. Klanten die daarover vragen hebben, zouden sneller te horen krijgen dat er een incassobureau of deurwaarder wordt ingeschakeld.

reviews
Op onze site zijn er nu twee reviews te vinden over Budget Energie. De energiemaatschappij levert bij ons 5 sterren op. Beide klanten zijn tevreden en wijzen vooral op het feit dat de tarieven lager zijn dan bij de concurrenten van deze energiemaatschappij. Verder is het mogelijk om gas en stroom te combineren met andere diensten van deze aanbieder. Zo krijg je korting als je internet en tv, mobiel en energie met elkaar combineert. Dit is een van de redenen voor klanten op onze website om vijf sterren achter te laten.

Budget Energie klantenservice
Gezien de reviews achten we de kans groot dat je vroeg of laat toch een keer contact op moet nemen met de klantenservice van Budget Energie. Dat kan op verschillende manieren.
- Buddy: Buddy is de chatbot van Budget Energie en geeft antwoord op de meest gestelde vragen. Hier hoef je geen persoonlijke hulp te verwachten, maar krijg je wel 24 uur per dag, zeven dagen per week antwoorden op minder lastige vragen.
- App: altijd bij de hand en snel zelf regelen
- MijnBudget: direct hulp bij al je vragen, inclusief overzicht
- Chat: 24 uur per dag, zeven dagen per week live hulp van een medewerker
- Bellen: Bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00 via 020 – 205 55 55 (alleen voor particulieren). Lange wachttijden.
- E-mail: via klanten [at] budgetenergie [punt] nl.
Je krijgt dus het snelst antwoord via de chat of de app. E-mailen kan ook, maar een wachttijd van 10 dagen vinden we onacceptabel.

In 2022 voor het eerst kennis gemaakt met dynamische energie en direct overgestapt. Na in 2023 een uitstapje naar een vast contract, nu weer sinds juli 2024 een dynamisch contract. Het blijft een fascinerend onderwerp, waar ik veel kennis opdoe over dynamische energie en deze graag met jullie deel op Energieprijzengids.nl