Energieaanbieders krijgen er soms behoorlijk van langs van klanten. Het gaat bijvoorbeeld om het bellen van potentiële nieuwe klanten onder etenstijd, aan de deur aanbellen of een slechte klantenservice verlenen. Het gevaar van een bedrijf starten is dan ook dat je niet iedereen even tevreden kunt houden. De perfecte energieleverancier bestaat niet, dus ook over Zonneplan Energie zijn er klachten te vinden. We bekijken de meest gehoorde klachten en beoordelen de klantenservice. Dit doen we aan de hand van recensies op Trustpilot.com en Google Reviews.
Online reviews
Een snelle blik op Trustpilot leert dat Zonneplan als ‘Uitstekend’ wordt beoordeeld. Na bijna 1250 reviews weet deze aanbieder een 4,4 te scoren. Dat komt vooral door het hoge aantal 5 sterren-beoordelingen. 77 procent van de mensen die een review hebben geschreven, geeft de maximale score: een 5. Slechts 11 procent van de reviewers is zo ontevreden, dat Zonneplan Energie een 1 krijgt. Van de bijna 1250 reviewers zijn er bijna 140 mensen zwaar ontevreden. Op Google Reviews zijn er bijna 1500 reviews en scoort Zonneplan een 4,4 uit 5 sterren. Daarmee komen de scores relatief overeen.
Niet iedereen is even tevreden over deze energiemaatschappij. Met name de zonnepanelen tak van Zonneplan blijken vaak tot problemen te leiden. Bijvoorbeeld omdat de zonnepanelen niet correct geplaatst zijn of omdat er problemen zijn ontstaan met de omvormer. Volgens sommige recensies zou Zonneplan te snel naar de netbeheerder wijzen en het probleem niet bij zichzelf zoeken. Dit heeft dus vooral met Zonneplan zonnepanelen te maken en niet met Zonneplan Energie.
reviews
Op onze website zijn er 2 mensen die een review hebben achtergelaten. Allebeide klanten zijn zeer tevreden en vooral te spreken over de dynamische prijzen. Dat scheelt volgens hen een hoop geld. Ook het gebruiksgemak van de app wordt geprezen. Een andere klant van Zonneplan Energie prijst vooral onze eigen website en zegt dat het veelal positieve beeld dat we schetsen van deze aanbieder, klopt met hoe het er echt aan toe gaat bij deze leverancier.
Zonneplan Energie klantenservice
Heb je onverhoopt toch problemen, dan kun je de klantenservice van Zonneplan Energie op verschillende manieren bereiken. De klantenservice is goed bereikbaar. Voor de meest gestelde vragen is er een AI-bot in het leven geroepen. Uiteraard kun je ook gewoon vragen om een medewerker.
- Chat: geopend van maandag tot en met zaterdag, van 08:00 tot 20:30 Op vrijdag om 18:00 en op zaterdag om 17:00 gesloten.
- Telefoon: Zelfde openingstijden als de chat, bereikbaar via 088 020 3000.
- E-mail: heb je andere vragen die je per e-mail wil stellen, dan is Zonneplan bereikbaar via energie [at] zonneplan [punt] nl
Heb je vragen of opmerkingen voor Zonneplan, dan kun je een van deze manieren gebruiken om contact op te nemen. Doorgaans is de klantenservice goed bereikbaar. Wel moet je eerst even langs AI-bot Kiki heen, maar deze heeft wel de juiste antwoorden op veel gestelde vragen.