Tibber klachten, online reviews en klantenservice

Zit je eraan te denken om de overstap te maken naar Tibber? Ook over Tibber zijn klanten heel tevreden, terwijl anderen grote problemen ervaren. Door de online reviews te lezen, krijg je een compleet en objectief beeld van hoe deze energieaanbieder presteert. Ook over Tibber zijn er klachten te vinden. We kijken daarom naar welke klachten er vaak worden gemeld en hoe Tibber deze heeft opgelost. Voor het bekijken van de reviews gebruiken we Trustpilot.com en Google Reviews.

reviews

Online reviews

Tibber heeft een eigen Truspilot pagina en laat wisselende reviews zien. Met een score van een 3,9 uit 5 is duidelijk dat lang niet iedereen tevreden is. 57 procent van de klanten geeft 5 sterren. 13 procent geeft vier sterren. Maar ook het aantal klanten dat aangeeft zwaar ontevreden te zijn en maar 1 ster te geven, is met 23 procent aan de hoge kant. Dat komt niet overeen met de goede score die Tibber weet te behalen op Google Reviews. Na 250 reviews weet de energieaanbieder hier een 4,7 uit 5 sterren te scoren. Interessant om eens uit te zoeken waar dit verschil vandaan komt.

Reviewers op Trustpilot zeggen dat ze moeite hebben met overstappen naar Tibber als er al een account bestaat. De klantenservice zegt dat je dan via de app een nieuw contract af moet sluiten, maar ook dat blijkt in de praktijk tot problemen te leiden. Verder valt op dat het aantal positieve reviews op Trustpilot overdreven lijkt. Er zijn veel spamreacties met kortingscodes. Daar heb je dus weinig aan.

Verder zeggen klanten dat het lastig is om telefonisch contact op te nemen met Tibber, want de wachttijden zijn er lang. Daardoor ben je genoodzaakt te chatten en het blijkt dat de wachttijd soms oploopt naar een uur. Ook prijsverhogingen en niet functionerende apps worden soms genoemd als reden om ontevreden te zijn,

energieprijzengids.nl

reviews

4,8
4,8 van 5 sterren (op basis van 46 reviews)

De vele ontevreden reacties op Trustpilot staven niet met de reviews op onze website. Wij zien juist dat na 46 reviews er een score van 4,8 uit 5 sterren wordt behaald. In de recensies is te lezen dat klanten blij zijn met de correcte facturen en eerlijke prijzen. De besparingen die klanten behalen, is de voornaamste reden om over te stappen. Bovendien betaal je volgens onze bezoekers amper een toeslag als je zonnepanelen hebt. Wel zeggen sommige klanten problemen te hebben met integraties en de app van Tibber.

klantenservice

Tibber klantenservice

Je kunt de klantenservice van Tibber op verschillende manieren bereiken. Na vele klachten is er eindelijk een telefoonnummer dat je kunt bellen. Maar de energieleverancier gelooft erin dat digitale communicatie de beste manier is om je vraag te stellen.

Op de eigen pagina geeft Tibber ook aan het beste te bereiken te zijn via de mail of de berichtenfunctie op de website. Je krijgt dan binnen 1 tot 2 werkdagen antwoord. Dat vinden we een nette termijn.

  • Chat: van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00
  • E-mail: reactie binnen 1 tot 2 werkdagen.
  • Telefoon: van maandag tot en met vrijdag via 020 809 888.

Je kunt op deze manier met al je varen en klachten terecht bij de klantenservice. De slechte bereikbaarheid van de telefonische klantenservice vinden we een minpunt.