Ieder bedrijf heeft te maken met klachten, je kunt niet iedereen tevreden stellen en daarom zullen er altijd klanten zijn die ontevreden zijn en klachten hebben. Ook over Nextenergy zijn klachten online te vinden. We gaan in deze blog inzoomen op de meest gevonden klachten online en zoeken uit hoe Nextenergy hiermee om gaat. Ook kijken we hoe Nextenergy gemiddeld op de meest bekende reviewsites wordt beoordeeld. Trustpilot.com is waarschijnlijk de meest bekende reviewsite in Nederland samen met Google Reviews.

Online reviews
Als we kijken naar Trustpilot.com, zien we dat Nextenergy hier bijna 1000 reviews heeft gekregen met een gemiddelde beoordeling van 4.4 (van de 5). Een uitstekende score dus, met 72% van de reviewers die 5 sterren geeft, maar toch ook 14% die 1 ster score geeft. Van de bijna 1000 reviewers zijn er dus 140 die ontevreden zijn en klachten hebben over Nextenergy. Op Google heeft Nextenergy ruim 750 reviews met een gemiddelde score van 4.3 sterren; erg vergelijkbaar dus.
De meest recente klachten gaan over klanten die een waarborgsom moesten betalen om klant te worden. Dat lezen we vaker bij energieleveranciers. Een waarborgsom betekent dat je vaak 2 maanden vooruit moet betalen omdat je als klant geregistreerd staat als minder betrouwbare betaler. Bijvoorbeeld omdat je een betalingsachterstand had bij een vorige leverancier of dat je geregistreerd staat bij de BKR.
Ook lezen we meerdere reviews over telefonische verkoop van een energiecontract bij Nextenergy, waarbij mensen door de telefoon een contract is aangesmeerd voor meerdere jaren. Daar zijn we zelf absoluut geen fan van, maar we zien wel dat Nextenergy op alle (negatieve) reviews reageert met een handreiking om de klacht op te lossen.

reviews
Op onze website heeft Nextenergy 3 reviews gekregen met ook een score van 4.3 sterren. Ook hier is er 1 klant met een klacht en een 1 ster review, ook hier gaat het om een waarborgsom waar de klant het niet mee eens is. Met bovenstaand in het achterhoofd snappen we dat dit heel vervelend is, maar het gevolg is van je (financiële) verleden.

Nextenergy klantenservice
De Nextenergy klantenservice is op verschillende manieren bereikbaar. Nextenergy staat ook goed bekend om de klantenservice die zowel per telefoon, mail als chat goed bereikbaar is.
- Chat: maandag t/m vrijdag tussen 09:00 – 18:00, zaterdag tussen 10:00 – 14:00
- Telefoon: maandag t/m vrijdag tussen 09:00 – 17:00 via 030-2035800
- Email: via contactformulier, reactietermijn maximaal 5 werkdagen
Wil je dus contact met Nextenergy met vragen, opmerkingen, complimenten of een klacht, dan zouden wij aanraden om per chat of telefoon contact op te nemen. De klantenservice is goed bereikbaar en je krijgt dan direct antwoord. De reactietermijn per mail van 5 werkdagen vinden we iets aan de lange kant, maar wellicht dat je al veel sneller antwoord krijgt.

In 2022 voor het eerst kennis gemaakt met dynamische energie en direct overgestapt. Na in 2023 een uitstapje naar een vast contract, nu weer sinds juli 2024 een dynamisch contract. Het blijft een fascinerend onderwerp, waar ik veel kennis opdoe over dynamische energie en deze graag met jullie deel op Energieprijzengids.nl