Frank Energie klachten, online reviews en klantenservice

Een energiebedrijf kan niet iedereen tevreden houden en heeft daarom ook te maken met ontevreden klanten. Bij een energieleverancier als Frank Energie is dat niet anders. Om deze reden kijken we objectief naar de reviews die op Google Reviews en Trustpilot te vinden zijn. Deze platforms bieden vaak een goede inkijk van hoe een bedrijf met zijn klanten omgaat. Zijn problemen snel opgelost, of blijven klanten ontevreden? Wij zochten het uit.

reviews

Online reviews

We kijken eerst naar de recensies op Trustpilot.com. Op deze site zijn bijna 1300 reviews over de energiemaatschappij geplaatst. Daarbij valt vooral de uitstekende score van een 4,3 uit 5 sterren op. In 93 procent van de gevallen werden negatieve reviews beantwoord, veelal binnen een week. In 52 procent van de gevallen geven klanten van Frank Energie 5 sterren. In 19 procent van de gevallen werden er 4 sterren gegeven. Toch is 21 procent van de klanten met 1 ster zeer ontevreden over Frank Energie.

Op Google Reviews is de score van Frank Energie een stuk slechter dan op Trustpilot. De energiemaatschappij scoort hier slechts 3,3 uit 5 sterren, op basis van 451 reviews. Zo zijn er reviewers die waarschuwen voor de kleine lettertjes of zeggen dat de energiemaatschappij zich soms niet aan de wet houdt. Anderen zijn over het algemeen tevreden, maar moeten wel even wennen aan het concept van een dynamische afrekening.

De dynamische contracten blijken voor de meeste mensen die een negatieve review achterlaten op Trustpilot, toch even slikken. De maandafrekening zou vaak veel te hoog zijn en uit ervaringen van voormalige klanten blijkt dat ze voor hun gevoel veel te veel betalen. Veel klanten kiezen uiteindelijk toch weer voor een vast contract.

energieprijzengids.nl

reviews

5,0
5,0 van 5 sterren (gebaseerd op 1 review)

Op onze website is er momenteel maar 1 review rondom Frank Energie. Deze klant is juist zeer tevreden over de aanbiedingen van Frank Energie. De klant wijst erop dat je de inkoopprijs van gas en energie betaalt en dat je factuur per maand omhoog of naar beneden kan gaan, omdat het een dynamisch contract is. Volgens de klant ben je bij zo’n contract veel goedkoper uit dan bij een variabel of vast contract.

klantenservice

Frank Energie klantenservice

Het kan gebeuren dat je toch klachten hebt, of ergens anders tegen aanloopt. De manieren om in contact te treden met de klantenservice van Frank Energie, zijn goed vertegenwoordigd.

  • Whatsapp: voor snelle, korte vragen kun je chatten van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 via 06 491 638 84
  • Bellen: direct antwoord op je vraag van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 15:00 via 020 79 00 114
  • Email: voor alle uitgebreide vragen. Reactie binnen 2 werkdagen, door drukte duurt het soms langer. Via klantenservice [at] frankenergie [punt] nl.
  • Contactformulier: reactie binnen 2 werkdagen, kan door drukte soms langer duren.

Heb je dus een vraag, dan krijg je binnen 2 werkdagen bericht. Soms duurt het door drukte 1 of 2 dagen langer. Wij vinden dat nog net acceptabel, maar snappen dat het vervelend is als je snel hulp nodig hebt.