ANWB Energie klachten, online reviews en klantenservice

De ANWB kennen we natuurlijk vooral van de betrouwbare wegenwachtservice, maar hoe zit het eigenlijk met hun energieafdeling? Net als andere energieleveranciers, heeft het bedrijf te maken met ontevreden klanten. Er zullen altijd klachten zijn. Toch zeggen deze klachten wel iets over of je beter wel of niet hier je energiecontract af kan sluiten. Daarom hebben we een op Trustpilot de klachten verzameld en kijken we naar hoe ANWB Energie wordt beoordeeld.

reviews

Online reviews

Dat veel Nederlanders een contract hebben afgesloten bij ANWB Energie, valt meteen op aan het hoge aantal reviews op Trustpilot. Het zijn er nu meer dan 3200. Ook de uitstekende score van 4,6 sterren uit 5 valt meteen op. Maar liefst 78 procent van de klanten op Trustpilot geeft de maximale score, vijf sterren. 15 procent geeft 4 sterren. Slechts 4 procent van de klanten die een review achterlaten, geeft 1 ster. Er zijn volgens hen vooral problemen met de berekeningen van de facturen.

Helaas valt niet te controleren of men op Trustpilot ANWB Energie te rooskleurig heeft beoordeeld, of dat de energiemaatschappij echt zo goed is. De maatschappij is namelijk niet op Google Reviews te vinden. Wel heeft de ANWB zelf een reviewpagina, gebaseerd op wat er op Trustpilot staat. Niet iedereen is daar even positief.

Zo schrijft iemand dat het gasverbruik bij een dynamisch contract niet klopt, of dat er problemen zijn met de eindafrekening. Ook het verrekenen van teruggeleverde stroom leidt soms tot problemen. Ook zouden de tarieven van dynamische contracten niet duidelijk vermeld zijn.

energieprijzengids.nl

reviews

4,0
4,0 van 5 sterren (op basis van 4 reviews)

Op onze website zijn er inmiddels 4 reviews over ANWB Energie. Daarmee scoort deze energieleverancier 4 van de vijf sterren. De tevreden klanten geven aan dat ANWB Energie vriendelijk is voor mensen die zonnepanelen hebben. Aan het einde van het jaar wordt de teruggeleverde stroom 1 op 1 gesaldeerd. De meeste andere aanbieders doen dat niet. Verder worden ook de dynamische contracten geroemd, omdat je daardoor flink kunt besparen. Voor anderen zijn deze onvoorspelbare tarieven juist een doorn in het oog. De rekening viel hoger uit dan verwacht.

Met name de prijzen per kilowattuur kunnen van moment tot moment verschillen en dat leidt ertoe dat sommige klanten overstappen naar een andere energieleverancier. Volgens één klant is de prijs per kilowattuur hoger dan bij andere energiemaatschappijen.

klantenservice

ANWB Energie klantenservice

Heb je vragen over je energiecontract of teruglevering van zonnepanelen? Geen probleem, ANWB Energie helpt je graag weer op weg. Sommige vragen komen vaker voor en daarom heeft de energiemaatschappij Iris in het leven geroepen. Deze chatbot zou meer dan 25.000 vragen per week beantwoorden. Heb je liever antwoord van een mens, dan kun je chatten, whatsappen en bellen.

  • Chat: Geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00
  • WhatsApp: voor minder dringende vragen, maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00
  • Bellen: voor complexe vragen: van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00.

Daarbij moeten we wel vermelden dat er een forse wachttijd is als je telefonisch contact opneemt met ANWB Energie. Je bent via de chat of WhatsApp dus sneller af.